For å kunne kommunisere bedre med kollegene dine tilbyr vi i Medco dinHMS flere kurs i kommunikasjon. Kursporteføljen vår inneholder alt fra kurs i «den vanskelige
samtalen», coaching og aktiv lytting. Manglende bevissthet og trening innen kommunikasjon har ved gjentatte anledninger vist seg å skape konflikter, noe som kan reduseres med økt kunnskap gjennom våre kurs.
Kunsten å skape et godt arbeidsmiljø og kommunikasjon
Kommunikasjon – hvordan snakker vi egentlig sammen?
Yrkesstolthet.
Ulike roller vi på arbeidsplassen.
Spillereglene i arbeidslivet – rettigheter og plikter.
Felles mål – hva vil være best for bedriften?
Helen Stene, HMS-rådgiver
Håndtering og forebygging av konflikter på ulike konfliktnivå er kunnskap du får gjennom kurset. Dette omfatter både små og store konflikter hos din virksomhet.
Ulike roller og deres ansvar.
Sentrale saksbehandlingsregler.
Retningslinjene for håndtering av trakassering og konflikter i Arbeidsmiljøloven.
Utviklingsforløp og årsaker til en konflikt.
Forskjellige fremgangsmåter for håndtering: Undersøkelse av fakta, mekling og dialog.
Små grep, stor forskjell!
"Dårlig kommunikasjon er årsaken til konflikter. Sentralt på dagsorden er hvordan kolleger kan «spille» hverandre gode. Vi gjennomgår enkle endringer som kan resultere i store forskjeller i arbeidshverdagen." Lillianne Ahlstrøm, HMS-rådgiver og bedriftssykepleier
Verneombud, tillitsvalgte, personer med personalansvar, mellomledere og ikke minst ledere. Forkunnskaper er ikke nødvendig.
Tre timer
Økt forståelse for samtlige sider ved trakassering, mobbing og konflikter på arbeidsplassen er formålet med kurset. Metoder for å etablere formålstjenlige løsninger, samt å identifisere kulturer og holdninger som kan resultere i konflikter blir også gjennomgått.
Vennligst kontakt oss på post@medco-dinhms.no eller 02022 for å høre om ventelisteplass.